Saturday 20 February 2016

Me


Hai dan asalamualaikum ,

Setelah sekian lama ... akhirnya diriku update juga blog ni. Setelah diedit (even simple semua warna putih) dan akhirnya diupdate juga. Fuh.. penat! Ceh poyo. Tak ada lah aku edit sikit je tu pun ada gangguan melampau. Act update ni nak cerita pasal i lah huhuhuhu. Tahu lah setiap kali renew blog mesti pasal aku tapi entahlah setiap tahun diri kita berbeza kan ? Hue huehuehue

First ,

Nurul Syafika , umur ikut tahun (maksudnya sekarang 2016 so aku 16. Ado faham ?) , still kat sekolah sama dan ingin berpindah tapi ada masalah lain , sangat tinggi orang nya ya (kenyataan dan kelebihan ni harus dinyatakan [170]),hobi entah ubah ikut mood , cita cita ......  ha ni nak cakap. Cita cita tu benda yang kita nak kan ? So mesti ada banyak kan ? Sukahatilah nak letak apa kan ? Hehehe

Yang pertama sekali cita cita aku nak ada duit sendiri. Sebab duit itu penting sebelum memulakan cita cita kan ? Huhuhuhuhuhuhuhuhu.

Lepas dah ada duit sendiri barulah nak mula macam macam. First nak ada yang macam atas tu. Barang mekap sendiri ! Hua !!!! Tak kesah lah pakai ke tak (act masa sekarang memang tak pakai benda alah tu semua) tapi nak jugak ! Nak jugak ! Nak jugak ! Huaaaaa. Perempuan kan ? Tak kisahlah gedik or tak tetap nak rasa cantik juga kan ? Lelaki tak faham ? Pergi main jauh jauh. Shuh shuh. Huhuhu menawan nya benda alah kat atas tu. Tak pe nanti ada duit sendiri buat koleksi biar boleh jual sekali // evil laugh \\

Yang ni i think hampir semua perempuan nak. SHOPPING ! Huahuahuahua. Kenapa cakap ni sebagai cita cita ? Sekarang still boleh shopping kan ? Adik adik sekalian ... sesungguhnya tak puas tak shopping pakai duit sendiri. Tak dapat nak beli banyak banyak. Takkan nak pakai duit mak ayah sentiasa kan ? Kesian mereka. Hmmmmm. Thats why aku kata ni cita cita selepas berduit. Weeeee. Bayangkan dapat beli apa je kita nak hasil titik peluh sendiri. Berbaloi kan ? Huhuhuhu.


Third sambil cari duit , sambil sambung belajar. Yeah memang penat. Tapi nak kejar cita cita besar kan ? I nak jadi doktor uollllss. Kalau tak dapat nak jadi nurse. Kalau tak dapat nak jadi photographer. Pastu dah habis study baru boleh kerja je. Kita belajar sambil kerja. Cita cita yang baik bukan ? Pastu dah dapat cita cita tu kita bersyukur hasil kerja keras sendiri. Woahh heaven gila ! Lagi lagi dapat jadi doktor best weh gaji besar. Huhuhuhuhu. Insyaallah one day :)

Last sekali i nak travel satu dunia. Huaaaaa ! Tak kisah sorang sorang ke or dengan member asalkan dapat. Best nya. Selfi selfie , tengok benda baru , cipta memori... kam best tu ? Huaaaaa. Cita cita selepas berduit. Kena lah ada duit kan ? Nak tempah flight , hotel , belanja kat sana. Banyak pakai duit tapi kumpul lah. CITA CITA NI WEHH. Mesti ada usaha nak capai kan ?

Rumusannya, (terikut sejarah sebab bosan buat soalan kbat je penat tangan tau *muka sedih muka sedih*)dah habis wahahhahahha. Nak tahu apa lagi pasal diri i kan ? Siapa je yang nak tahu huhuhu. Dah lah poyo je lebih ni T.T Haih lagipun mememang tak reti taip pepanjang ni. Ehh ada lagi pasal apa tu ff yang saya pernah buat dulu dan sekian hormatnya saya cakap saya tak akan sambung lagi. Huhuhu. Sebab saya malas nak buat dah. Macam... entah lah. Member pun cakap arok je -_- . Saya faham perangai mereka sebab memang perangai mereka macam ... tak nak cakap hehehe xp tapi tak apa ai sayang mereka sangat sangat sangat. I still minat kpop macam dulu lagi tapi kurang sikit dah layan seba belajar kan ? Pelik tak ? Orang malas maxam aku belajar ? Jangan tanya ! Masuk form 4 semua makin mencabar. Lagi lagi yang ambil sains tulen macam aku. Sabar je lah. Dengan fizik nya. Ya Allah. Tak kuat. Nak 2015 balik ! So akak sarankan ya bagi adik adik kalau nak ambik aliran biar yang mampu demgan kempuan adik adik ya ? Huhuhu. Tak apa doakan saya agar mampu memikul nya. Sebelum nak blah ni kan nak cerita sikit yang ....... hmmmmm hhahhha tipu je. Merapu lol. Ok dah jauh dah ni. Sekian aku tamatkan je lah ya ?

Ok bye bye ! Asalamualaikum semua.

No comments:

Post a Comment