Friday 17 April 2020

2019


Assalamualaikum guys, ya aku tahu dah 2020 tapi tu lah aku baru rasa nak update blog sekarang. So, aku nak cerita about my life in year 2019.

Tahun ni lah aku tamat pengajian di matriks. Sedih ? Of course, tapi no regret. Sebab aku dapat kumpul happy memories sebanyak yang boleh. Dengan roommate, classmate. Seriously, its fun. Siapa SPM 2019 yang nak masuk matriks tu masuklah. Tak payah fikir susah, sebab tak susah cuma wjib rajin je. Tak rajin sorry lah. Sis PST ya. Satu tahun, jadual full tu memang lah, penat sikit tapi Insyaallah korang okay je. Since sekarang 2020, yes aku dah dapat result. PNGK atas 3. Bukan nak riak, cuma nak tunjuk, even busy pun korang still boleh kill it. Aku bukan manusia buku, kalau tengok aku punya update kat 2018 punya page korang boleh nampak lah even busy aku still boleh keluar tengok wayang, gelak gelak, cuma korang kena pandai bahagi masa. Papepun goodluck ! Serious masuk matriks best gila.

Aku tak sambung degree, sebab aku rasa aku nak sambung lambat sikit. So, aku decide nak sambung tahun 2020 ni tapi entah lah macam mana tangguh atau tak tempoh pengajian sebab ye lah musim Covid-19. #Stay-at-home jangan degil nak keluar. Aku spent 2019 aku aku dengan kerja pastu berhenti. Kenapa berhenti ? Aku tak tahan dengan mulut makcik bawang. Aku ni hati halus kena kutuk sikit koyak, nangis. Tak buat salah pun kena kutuk :( Biasalah kan kilang. 

Lepas berhenti, aku kerja lah kat kedai ayah aku. Tapi tu lah musim covid ni. Kedai kena tutup, kitaorang buat deli je. So aku menganggur. Tak ada kerja. Baru nak kumpul duit buat sambung study tahun ni haih. Bukan rezeki. Tak apa. Allah ada. Rezeki kat mana mana.

Aku senanya tengah isi upu tapi aku bosan penat fikir nak masuk course apa. So, aku teringat blog aku yang terbengkalai ni aku update lah jap. 2019 aku tak ada interesting pun. Aku nak upload gambar classmate aku tapi semua kat laptop, laptop rosak. Kat phone tak ada sebab dah tukar phone :'( 

Tu je lah untuk hari ni sebab tak ada benda nak cerita. Ramadhan pun nak dekat. Selamat berpuasa. Semoga korang selamat, dan virus corona cepat ditangani. Bye :*


No comments:

Post a Comment